Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
Neked Könnyű

Fogyókúra a tizenévesek számára: Átfogó útmutató az edzéshez, a kardióhoz és a táplálkozáshoz - 1. rész

fogyókúra nekedkonnyuTinédzsernek lenni és a felesleges testzsírral megbirkózni egyaránt kihívást jelent. Sok tinédzser küzd a súlyával és a testképével, és fontos, hogy ezeket az aggodalmakat egészséges és hatékony módon kezeljük. Ebben az átfogó útmutatóban a kifejezetten tinédzserekre szabott megfelelő edzés-, kardió- és táplálkozási stratégiákat mutatok be, amelyek segíthetnek nekik elérni fogyókúrás céljaikat. Lényeges megjegyezni, hogy ezek a stratégiák biztonságosak és előnyösek a tinédzserek számára, megcáfolva azt a mítoszt, hogy a súlyzós edzés káros vagy gátolja a növekedést. Merüljünk bele!

Tovább
Megosztom ezt a cikket


Testsúlycsökkentő programok: Egy hatékony útmutató a férfiaknak

Testsúlycsökkentés. Egy szó, amely sokak hátán végigfut a hideg, és az ízetlen saláták és a fárasztó edzőtermi edzések képeit idézi fel. Sokáig úgy tűnt, hogy a fogyókúrás tanácsok inkább a nőkre irányulnak, de a férfiaknak is szembe kell nézniük a nem kívánt kilók leadásának kihívásával. Akár az apatestet szeretnéd leküzdeni, akár az ülőmunka miatt felszaladt súlyt, a kifejezetten férfiak számára kifejlesztett fogyókúrás programok ismerete és megértése megváltoztathatja a helyzetet.

Miért van szükségük a férfiaknak különleges figyelemre a fogyás terén?

A közhiedelemmel ellentétben a férfiak és a nők nem egyformák, ha a fogyásról van szó. Az olyan tényezők, mint az izomtömeg, a hormonális különbségek és az anyagcsereráták kulcsfontosságú szerepet játszanak. A férfiak általában nagyobb arányban rendelkeznek izomtömeggel, mint a nők. Ez az izomtömeg kétélű kard lehet: miközben segít a kalóriaégetésben még nyugalmi állapotban is, azt is jelenti, hogy a férfiaknak több kalóriára van szükségük a testsúlyuk megtartásához.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


Újévi fogadalmak - spontán vagy tervezett módon?

Az új évi fogadalmak nagy része január közepéig elbukik. Bár az ideális kezdés mindig a most, ha egy távolabbi dátumot tűzünk ki, mint az újévi hagyományos fogadalom nap, érdemes felkészülni erre. Azaz érdemes, vagy a spontán döntés jobb? Ezt a témát járom körbe.

1. rész: A statisztika világa - hányan tesznek újévi fogadalmat?

Az újévi fogadalmak hagyománya mélyen gyökerezik kultúránkban, és a friss évkezdet mindig lehetőséget kínál arra, hogy átgondoljuk életünket, és pozitív változásokat hozzunk létre. Az érdekesség kedvéért nézzünk néhány számot: Kutatások szerint az emberek körülbelül 40-50% -a tesz újévi fogadalmat. Ez azt jelenti, hogy minden második vagy harmadik személy a világon megfogalmaz valamilyen célt az évkezdetkor.

Egyes országokban az újévi fogadalmak készítése még erőteljesebb hagyománynak számít. Például az Amerikai Egyesült Államokban az emberek 60% -a fogalmaz meg célokat január elsején.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


FOGYÓKÚRA OKOSAN - A TESTSÚLYSZABÁLYOZÁS ENERGETIKÁJA

Milliárdnyi elhízott ember él a Földön, és sokukat zavarja a túlsúly, és ez ellen képesek is tenni - akár rengeteg pénz kiadásával fogyasztószerek, nullkalóriás ételek, gyötrő éhezés árán. Az üzlet igazi nagy ütőkártyája, hogy a módszerek nagyobb része ideiglenes, de látványos eredményt ad, ellenben az ügyfél évekkel később visszatér az újraszerzett zsírok miatt. A leírásom kissé hosszú lesz, és az élettani részt sem fogom kihagyni, de remélhetőleg érthető és szakmailag elfogadható tudok maradni a végére is. Sokat merítettem ismét Dr. Osváth Péter előadásából és jegyzetéből, illetve a sok évvel ezelőtti élettan órákból, de természetesen nem tudományos írásról van szó.

A tápanyagok szerepe, azaz mit kell elhagyni?

A válasz egyszerű: mindenféle tápanyagra szükség van, a mérték a lényeg. Az evolúció révén az emberi szervezet tökéletesen alkalmazkodott a fejlett civilizáció előtti élethez, ezt kell megismernünk, és figyelembe vennünk ma is, erre még később visszatérek. Alapvetően kétféle tápanyag van: kalorigén, azaz amelyik tartalmaz kalóriát és non-kalorigén, azaz a víz, sók, vitaminok. A kalorigén tápanyag lehet fehérje, szénhidrát vagy zsír.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


10 egyszerű szokás azoktól, akik lefogytak és valóban meg is tartották a súlyukat

A legtöbb ember, aki fogyókúrázik, a leadott súly 50 százalékát visszanyeri a fogyást követő első évben. A maradék nagy része a következő három évben fog visszajönni. A legtöbben alapvetően tudják, hogy az egészséges testsúly megtartása három dologra vezethető vissza: egészséges táplálkozás, kevesebb evés és mozgás. De mindezek tényleges megvalósítása nehéz lehet.

Naponta több mint 200 étkezési döntést hozunk, és ezek többsége automatikusnak vagy megszokottnak tűnik, ami azt jelenti, hogy öntudatlanul eszünk, anélkül, hogy átgondolnánk, megfontolnánk vagy tudatában lennénk annak, hogy milyen vagy mennyi ételt választunk és fogyasztunk. A megszokott viselkedés tehát gyakran felülírja a legjobb szándékainkat. Egy új tanulmány szerint az egészséges testsúly megtartásának kulcsa az egészséges szokások megerősítése.

Tovább
Megosztom ezt a cikket

«
12

Neked Könnyű

blogavatar

A boldogulás, egészség, siker csak igen kis részben szerencse kérdése. A hosszú, aktív és könnyű élet titka a kapcsolatrendszer, amit ápolunk, a tápláló étel, izmaink terhelése, alvás. Fegyelem és szorgalom, rendszeresség és (cél)tudatosság.